Friday, February 18, 2011

BUTLER

butler is a servant in a large rich household. In great houses, the household is sometimes divided into departments with the butler in charge of the dining roomwine cellar, and pantry. Some also have charge of the entire parlour floor, and housekeepers caring for the entire house and its appearance. A butler is usually male, and in charge of male servants, while a housekeeper is usually a woman, and in charge of female servants.


napa ttba bg definiton butler nihh ? haha . takda la , mcm best ja enn kalo ada butler .
mcm biasa , aku tepengaruh ngan cita yg aku tgk . tajuk dia , 'my handsome butler' atau dlm bhsa jpn nya , mei-chan no shitsuji . aku kalo da mengadap cita jepun ni memang tak jadi keja lain da la . plus , hero tu memang aku minat .


mula2 tgk cita ni , aku ada pkir wujud ka butler tu . sebabnya , dlm cita yg aku tgk ni , each butler has his own lady to serve . and , lady tu butler tu yg plih . dia sggup bwat apa ja utk lady dia . bayangkan , nk tukar muka surat buku pun butler yg bwat . nk langkah longkang pun butler yg angkat ? what the .. fish ? <padahal jeles> hmm , lagi satu , kalo dorang ada battle sesama butler , butler tu akan menang bila mnda tu adalah wish dari lady dorang . kiranya , kalo lady tu ckp dia ckp ceni , "saya pecaya kt awak , tolong la , menang !" . maka , butler yg lemah yg nmpak mcm da nk kalah tu , ttba jadik semangat dan terus menang !
hmm , yg part ni "nmpak sgt menipu!" <pnjm dialog hantu kLimah jap>




ni la butler ngan lady dorang .
smua cantik2 dan handsome enn :D



ni la watak utama dia .
 Shinonome Mei n Shibata Rihito :))



love btween butler n her lady is
prohibited 


hiro mizushima
psal dia ni la aku tido mlm
teseyum sorang2
LOL

gila x aku ? smpai mmpi uhh . sebab aku memang dari dlu minat hiro mizushima ni . sekali dlm cita ni watak dia memang cool gila ahh . cair aku . haha . 
tapi kan , love between butler and her lady is prohibited . xmasuk akal lgsg . dorang da la tggal sesama . 24 jam sesama . plus , butler tu da la handsome tahap apa tah . xkn tak rsa apa2 enn . coyy ! rule xlogik . tapi cita ni , butler tu suka gak kt lady dia . kira langgar rule la ni . eleh , kalo aku pun aku bwat mnda yg sma gak . haha . <gedix gedux> 

   <AYA>



No comments:

Post a Comment