Saturday, February 12, 2011

INI FAKTA :D

smua di bwh adalah fakta . hhaa


1. aku takot kucing . bila mkn kt kafe , ada kucing2 yg bekeliaran dkt ngan aku , aku rela tukar tmpt . bnyak2 kali pn aku xkesah . aku sanggup tggal mknn tu cm tu ja . <x abehkan la , hilang selera>


2. aku xmkn durian . sebabnya , dlu wktu kecik2 tok wan aku blikan durian . ps mkn , aku tros demam panas . <padahal kebetulan ja> . since that day , aku da xmkn durian . tapi , kalo mk aku bwat kuah durian yg bole mkn ngan roti tu baru aku mkn . <mkn la gak tu enn , LOL>


3. aku xsuka ikan bilis . sebab dia kurus kering . hha . tak ahh . aku xsuka mkn ikan bilis sebab dlu2 , msa aku kecik2 , ikan bilis penah tesekat kt oesophagus aku . sejak dari tu , aku telah menjadi kurus seperti ikan bilis .tak ahh , tipu ja . kalo bli nasi lemak yg lauknya ikan bilis , aku makan nasi kosong ja la . ikan bilis , kais kt tepi .


4. aku takot naik moto . sebabnya , aku penah xcident . <takda la teruk , tp beguling gak la atas jlnraya tuu> . so , stp kali naik moto , actually bonceng , aku akan bca doa naik knderaan . aku bca , start dari kluar umah , smpai aku smpai balik ke umah . kdg2 , bila ada knderaan yg selisih sebelah aku , aku ngelak sorang2 . <padahal , kalo dia lggr , aku jatuh cm tu gak sebab aku bonceng ja . bukan aku yg control moto tu>


5. aku takot lipas . takda sebab . maybe sebab misai dia panjang . aku sanggup xtido , dlm erti kata lain , bejaga malam bila nmpak lipas dlm bilik aku . mna tw dia dtg kt aku enn . xpn , aku akan lari tido kt ruang tamu .


6. aku takda prasaan tgk cita hantu , xpecially cita hantu melayu . sebabnya , muka hntu tu cm power rangers . so , bila kt wayang , aku mesti pelik . apa la dorang jerit sgt . pdahal bg aku xseram sgt pn . tp kalo realiti nya , aku takut la . LOL


7. aku takot tgk cita ngeri . cthnya cita SAW . xpn FINAL DESTINATION . actually , dlu aku xtakot . tp , since aku t'tgk video2 kt fb yg suka bg aku TEKEJOT berok , aku da takot . aku rela tgk cita hntu dari cita ngeri .


8. aku sgt boros a.k.a suka membazir . aku suka membazir kertas A4 . kononya , nk bg keja aku nmpak kemas . aku sggup tulis mnda yg sma bnyak2 kali . 


9. aku xsuka org tgk aku buat keja umah . cthnya , kt umah . aku xsuka bila aku nk kemas umah , org tgk aku . hmm , dlm erti kata lain , aku sgt rajin bila takda org kt umah . maybe , sebab aku pkir , nnt mesti org2 kt umah ingat aku bwat2 rajin . <gilo ka pa , pdahal kt umah smua family aku ja>


10. aku xsuka bila nmpak rmbut jatuh kt lantai . aku xkn kutip rmbut tu ngan tgn aku . aku mesti nk ambek tisu xpun ketas utk pegang rmbut tu .  <pdhal tu rmbut aku sniri>


11. aku xsuka mknn bekuah . kalo kt umah , mk aku bwat mee kuah , mk aku mesti bwat special utk aku , mee goreng sebab aku xmkn mee kuah . <mengada lebih> apa2 ja la yg bekuah memang aku xsuka .


12. aku xsuka minum air putih yg sejuk . kalo yg sejuk , air tu mesti bewarna . hha . senang ckp , aku minum air suam ja . 


13. aku xsuka try mknn baru . kiranya , mknn yg aku xpenah mkn la . melainkan kalo ada kwn2 yg suggest n dorang ckp sedap .sebab , nnt membazir ja kalo mnda tu xsedap n aku x abeh mkn . menu aku hnya nasi goreng ja kalo aku mkn . hha .


14. aku xbole hidup tanpa biskut . rsa hidup ni takda erti . cthnya , bila aku tgk muvie ka , study ka , ttba aku rsa nk mkn . ttba takda biskut , aku rsa cm takda semangat nk troskan hidup . haha


15 . aku xsuka mndi lma2 . sebabnya , membazir adalah amalan syaitan . hha . aku kalo lma dlm toilet kt umah pn sebab aku sedang m'operasi toilet tuu a.k.a sedang belatih menjadi cleaner. rajin x ? selain dari tu , memang x la . masuk 5 minit da kluar .


p/s: tiada yg benar melainkan yg benar2 belaka . hha




<AYA>

No comments:

Post a Comment