Saturday, January 15, 2011

mcm2 ragam

ni semalam pnya cita , tapi nak cita gak . sebab semalam xsempat nk post .
semalam enn , aku nk g ambek slip exam .
sepatutnya ambek before smlm .
tapi xsempat laa . ada lab .
balek lmbt , bila pegi ja kt dewan tu , tgk2 da tutup .
so , esoknya, pagi2 aku bgn , dgn semangat nk ambek slip .
actually , kalo ikotkan hati malas nk ambek sbb result bukannya cantk pun .
tp bila dengar org ckp , "kalo xambek , dia post kt umah"
gilo . baek aku ambek . hhaa
oke , pagi tu aku gerak laa .
aku singgah stadium jap , nk jmpa incek kt situ .
da la kna mendaki , sekali da smpai , dia takda . cehhh !
penat uhhh . ps tu aku tros naek bus nk g ambek slip .
diorang ckp , kt hep . aku pn maen bedal ja la naek bus ke hep .
da la pak cik bus tu telajak . aku trun kt perhentian berikutnya .
kt tmpt bdk architecture . aku pn daki la balek bukit tu nk g hep enn .
da smpai tuu , aku teros ahh masuk hep .
sekali akak tu ckp , "adek , ambek slip bukan kt sini , ambek kt canselori"
adoii ! padahal tmpt tu dekat gila ngan tmpt kuliah aku .
aku pn kuatkan hati .
smpai ja kt canselori , aku da xtw nk g mna .
aku msok la bgunan 6 tgkt yg akak tu mention .
akak dlm bgunan tu ckp , "adek naek tgkt 5 ya"
nak cari lif dlm bgunan tu da satu hal .
bila smpai ja tgkt 5 , akak kt atas tu ckp ,
"slip xm ? tgkt 2 la adek"
oke , korang memang suka maen2 ngan aku enn ?
dapat ja xm slip tu , aku pn ikut jln sniri .
konon2 jln pintas la .
skali xbole trun . takpa , aku patah balek .
aku memang suka , jln2 kluarkan peluh . huh !
ps tu aku lepak2 jap ngan kgkwn .
then , aku pulang dgn jayanya !
oh yeah .

ni cita hari ni .
hmm , pagi2 aku da bwat tuto .
mna x nya , tekejot aku bila lcturer ckp hari ni due date dia .
patut la smua org kelam kabot .
helo , kwn . dunia mna lu duduk ?
haiya , kicik2 xnk mmpos , sulah besar nyusahkan olang . cisi !
hmm , aku bole bwat separuh jaa . sparuh lagi xreti .
ehh , klas kol 11 laa .
aku siap2 nk g klas .
aku tgk la jadual , tgk la klas kt dk mna .
cena la bole lupa , tgk tmpt x tgk subject .
dgn muka bgga aku bwak buku modern physics .
bila da smpai bus stop , baru aku prasan , silap buku !
nk balek bilik , cm xsempat plak , gigih pn ada .
aku naek ja la bus . sekali nk dduk aku bole terantok kt atas tu .
buka nya slow , kuat wehh .
saket gila , naseb takda org .
masuk ja kuliah electronic , lecturer tu asyik sebut2 nma aku .
sbnrnya , dia xkenal pn aku yg mna .
dia sebut jaa . tp aku cuak gak laa .
sebab tuto dia xsiap enn . hhaa
abeh klas electronic , masuk moden fzk plak .
aku pulun la bwat tuto , pdahal org laen da hanta pn .
tuto kna submit b4 kol 5 .
aku tgk jam , da 4.55 .
apa lagi , aku decided kluar dr klas tuu .
snyap2 , angkat beg , jln slow , skali aku xprasan tgga .
wow , naseb baek xtersungkur . kalo x , pengsan la aku di situ .
sebab xsggup nk bgn .
tapi ada ja yg nmpak sebab kwn aku tejerit plak .
ishh .
mcm2 hal la .



No comments:

Post a Comment